Parafrasen

    Läran om att göra negativa saker till positiva. Detta är nyckeln till livets källor, men det svårste att lära sig av allt. Jag tror att allt blir möjligt om man kan parafrasen. Det kan vara att man får tillbaka ett prov som man t.ex. får 76/100 poäng på och VG. Då har man 24 fel på provet och inte MVG, eller så har man 76 rätt och VG. Och VG är bättre än G eller VG-. 76 rätt är bättre än 75 eller 74. Allt är beroende av vad man jämför med.
    Jag tror man alltid kan använda detta. EX. jag åkte i fängelse, men vad bra jag slipper laga mat på 4 år, sen kanske man måste vara realistisk och överväga alla sidor, som exmplet fängelset får man inte träffa sina vänner på 4 år. Men principen måste hållas för att det ska fungera. Någon klagar på att du inte har gjort så mycket som du skulle ha gjort, då säger du - Vad roligt, för då har jag så mycket framför mig. Försök ljuga för sig själv lite, och var mer fake motovierad.  Du ska ljuga så mycket för sig själv att du till slut tror på dig själv och skapar då riktig motovation. Lär dig att leva med Parafrasen.

Det är inte mängden av dina år som räknas. Det är mängden av liv i dina år.


Min syster tog detta foto, på rhodos.

Ha en underbart helg nu, unna er något.

Kommentarer
Postat av: Anton

Njaa... jag tror inte riktigt att det där fungerar. Inte för mig i alla fall.

2009-04-02 @ 22:38:49
Postat av: anna

wow vilken fin bild!

2009-04-03 @ 18:20:52
URL: http://declaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0