MVG på språklig inlämningsuppgift


   Välj ämne, om ni har fått ett ämne som är tråkigt försök gör det intressant. Man kan tänka sig att kärnan i arbetet är toppen av kurvan på en hängmatta, alltså sen punkt som är närmast marken. Där är kärnan och det är där ifrån i egentligen börjar ditt arbete. Alla vet att där man har benen på hängmattan lutar det långt och är inte brant, men där man har huvudet och öbre rygg är det brant.

   Det gör att början av ditt arbete inte heller ska luta ned så mycket, men slutet ska vara kraftfullt uppåt. Början och slutet ska bindas ihop, de ska vara likgitliga och man ska kunna sätt dem i varandra. På en hängmatta är de lika höga. Och de ska vara längst bort ifrån ämnet.

   Allstå desto djupare kurvan är desto djupare är ditt arbete.


EXMPEL Ämne Konsten att göra slut:

  • Allt är förgängligt
  • massage, godis, kärlek
  • varför tar det slut, hur gör man slut
  • Alla exmpel
  • Känna av i nuet, inte vänta sig slutet.

Jag skriver allt upp allt i en logisk ordning, sedan skriver jag och kryssar för så att jag vet vart jag är. Låter andra personer läsa igenom allt, sedan rättar jag 3 gånger, regler, upplägg och innehåll. Och sen läser jag igenom allt igen.



Den som kan läsa av detta, borde få nobelpriset i allt.

Kommentarer
Postat av: Anton

Jag förstår inte riktigt vad du menar, men det låter smart i alla fall.

2009-04-08 @ 01:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0