Hälften av allt - mitt nya jag

Hela mitt liv har bestått utav vänd punkter. Den senaste var vid nyår, då jag bestämde mig för att vara öppen och vara mig själv. men hela tiden har jag rättat mig själv. Idag har det varit en ny vänd punkt. Jag var inte i skolan idag, jag var sjuk hela dagen. Detta har inte hänt på otroligt länge, eftersom jag tycker att jag ger ett dåligt intryck då hos lärarna. Mina betyg är uppbyggda med hjälp utav fjäsk och ögontjäneri. Det brukar vara så att jag få VG på ett prov, men sen "tar" lärarna ifrån lektionerna så får jag MVG, oftast mvg-. Pågrund att jag har varit pigg och glad mot lärarna har jag gett ett vädligt bra intryck på dem.
  Men tro, jag har väldigt svårt att lära mig saker, då menar jag väldigt svårt! Att lära mig glosor tar över 4 timmar, fatta då ett SO prov. Det tar mig flera dygn att lära mig det. Men då får jag också MVG på proven, vilket inte händer så ofta. I åttan hae jag till och med ett Schema som jag föjlde när jag kom ifrån skolan. Det stod precis vad jag skulle göra, och hade raster inlaggda. Mellan 18-02 pluggade upp vid 6 plugga lite till. Det var helt sjukt. Men vid nyår bestämde ja gmig för att ta hem så lite som möjligt och försöka plugga mer i skolan, något jag verkligen inte kan. Jag bestämde mig för att utvecklas socialt istället, för i skolan, för där hade jag redan uppnått allt möjligt (320), varför ska jag träna mer där. Jag visste inte att det social livet skulle ta så mycket tid. Så för en månad sedan kunde jag sitta i fyra timmar och sms i stället. liksom de timmar som de tar att plugga.
   De båda delarna är precis lika starka inför framtiden. Om du har all kunskap men känner ingen kommer du ingen stanns, om du känner alla men har ingen kunskap kommer du heller ingen stanns. Man ska ha 50/50. Förra terminen blev det all kunskap, och ingen social kompetens. Och denna termin blev det tvärtom. 
  Jag har lidit av svår perfektionism, Jag har kunnat slänga papper som varit vikda i hörnan, jag har kunnat gråtit över att kompisar stöttigt till min arm när jag skrivit: nu vid nyår var det slut på det ! Nu kan jag ta att jag får VG prov, Men jag klarar inte av att någon säger att jag är osmart och dålig! (finns en person som ska ta till sig). Jag klara av att få 305 i slutbetyg, vilket jag kommer att få, men då har jag också byggt upp ett socialt nätverk och levt utan plugg i flera veckor! Det är värt det då! Världen ska få se nya mig ! De ska få se Helge !
 nu ska jag doppa chips i nedsmält choklad och FETTTTA mig för det är det jag vill göra nu !


Kommentarer
Postat av: Anonym

helt rätt. Bra skrivet!

Hoppas vi får se mycket mera av den underbara person som du har blivigt nu ! :D

2009-05-19 @ 19:51:13
Postat av: gabe

fast grundskolan handlar ju inte om betygen, utan den handlar om att lära sig så mycket så som möjligt, föra man riktar in sig på något på gymnasie/högskola/nånting. så tänker jag iallafall.

2009-05-19 @ 20:17:07
Postat av: Lina

Kära vännen!

Njut av livet och må bra!!!!

Det är inte flest saker eller bäst betyg när han dör:vinner! Utan den som levt livet och har riktiga vänner och levt livet sant mot sig själv som faktiskt kan dra sin sista suck av njutning!



Njut och sitt i trädet och doppa chipsen i choklad tillsammans med goda vänner!

Jag älskar dig!

Din faster Lina

2009-05-19 @ 21:22:05
Postat av: Moa

Jag är så otroligt stolt över dig. Du är så klok, och det kommer ta dig så långt! Jag älskar dig. Kramar Storesyrran.

2009-05-19 @ 23:20:39
URL: http://moalovisa.blogg.se/
Postat av: Anton

Vänta här. Har du blivit sänkt i tre ämnen? Från 320 till 305?

2009-05-20 @ 21:06:06
Postat av: Helge

2009-05-20 @ 23:01:48
Postat av: Helge

Anton sv: Japp, och jag är stolt över det ;)

2009-05-20 @ 23:02:31
URL: http://hvon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0