vara eller att icke vara

Hej alla härliga läsare. Idag har det varit en perfekt plugg dag. Jag blev klar med det jag hade som mål, tidigare än vad beräknat så jag hann att sitta vid datorn lite också. Anna ringde och sa att hon skulle säga farväl till sin häst ikväll eftersom den har blivit såld, och att hon inte skulle på dansen.


    Igår när jag och Elli skulle gå till GO klubben, ändrade vi oss och gjorde det vi ville istället. Vi gick hem och bakade. Man ska göra det man vill. Men varför valde jag att plugga idag då? för jag vill ha bra betyg, annars hade jag aldrig gjort det. Man ska våga göra det man vill, och sedan se konsekvenserna av handligen. Det är då man får livserfarenhet, vilket man kan använda sig av i framtiden. Det jag säger är att ta chansen och uppleva livet nu, imorgon kan du dö. Jag är inte rädd för döden längre, eftersom jag har fått uppleva livet. Men det betyder att jag inte vill leva längre, eftersom det är så himla kul att leva. Men varför ska man ha långsiktiga mål i livet då? Ja eftersom man kanske inte når hela vägen till målet, men halvvägs, och då har man ju ändå fått ut något av det.

Mina lånsiktiga mål

  • Ta nobelpriset
  • Ge ut minst tre böcker
  • Bli astrobiolog
  • Starta ett företag
  • Vara den jag är
  • Gå ut skolan med högsta poäng
  • Bli politiker på högnivå

och mycket mer, jag slår vad om att jag inte kommer att uppnå hälften av alla mål, men jag kommer komma halvvägs på allt om jag kämpar, du måste också våga leva.


Min frukost


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är typ sötast! Diggar din blogg stenhårt! <3

Fler bilder på dig. Och fler inlägg! =D

2009-03-29 @ 23:26:15
Postat av: Mattias

Shit du är typ dundersötast! <3

Diggar din blogg stenhårt! Fler bilder på dig och fler inlägg!

2009-03-29 @ 23:28:16
Postat av: Amanda

fint skrivet

2009-03-30 @ 15:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0